5 דרכים קלילות עבור קידום בגוגל

You are currently viewing 5 דרכים קלילות עבור קידום בגוגל

ישנן מספר אסטרטגיות וטכניקות שאתה יכול לבצע על מנת להתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל. המטרה היא להגיע לעמוד הראשון ואף למקום הראשון בעמוד הראשון לביטוי שמשתמשים מחפשים. עם זאת, לא תמיד זה פשוט ולעיתים די מורכב ומחייב עבודה רבה, במאמר זה אציג מספר דרכים שיאפשרו לך בקלות לשפר את סיכוייך להתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל.

על ידי ביצוע מספר שיטות עבודה אתה תעצים את הנראות של האתר שלך במנועי החיפוש. לאחר שיצרת בסיס לכך, תוכל לעבור למחקר מילות מפתח מתקדם יותר ואז גם כמובן לבניית תזדקק לבניית קישורים נכנסים שהן למעשה הכלי המרכזי באמצעותו אתה מייצר את האוטוריטה הרשתית שלך.

במאמר זה, נסקור חמישה דרכים עבור קידום האתר שלך בגוגל שעליכם לבצע על מנת לשפר את הסיכויים שלכם לדרג טוב את האתר שלכם  עבור מילות המפתח הממוקדות שלכם.

מהן שיטות עבודה המומלצות לקידום האתר שלך במנוע החיפוש?

1. התאם את התוכן שלך לכוונות החיפוש של המשתמשים

ברגע שיש לך מושג מה זה SEO וכיצד למצוא מילות מפתח למיקוד, מומלץ לחשוב יותר לעומק על כוונת החיפוש של המשתמש. כוונת חיפוש או כוונת המשתמשהיא המטרה מאחורי כל שאילתת חיפוש. הבנת וסיפוק כוונת החיפוש היא העדיפות העליונה של גוגל. דפים המדורגים בעמוד הראשון של גוגל הם תמיד הדפים הכי מוצלחים ביכולת של ההבנה שלהם את כוונת המחפש/ הלקוח/ המשתמש. שימו לב שאם תבקשו למשל מתכון להכנת סטייק אתם אף פעם לא תקבלו בתוצאות החיפוש לפחות הראשונות קישור למסעדה שמכינה סטייקים או לקביה שמוכרת סטייקים. כלומר, גוגל מבין את הרצון של המחפש, גם מלמידת המכונה, גם מ AI וגם מהאלגוריתם שלו שמובנה גם לחיפוש סמנטי. לכן, אנחנו שאנו מעוניינים למשוך קוראים חדשים אלינו לאתר, כדאי שננסה להבין קודם כל מה הם מחפשים או יותר מכך מה הם רוצים למצוא.
לדוגמא, נניח אדם עוסק במיגון מעליות במגדלי משרדים, הביטוי מיגון מעליון בקושי קיים כביטוי שמחפשים אותו, עלינו לחשוב מה המשתמש הפוטנציאלי יחפש על מנת לספק לו את המענה הייחודי של החברה שמספקת מיגון למעליות בזמן העברת המשרד מבניין המשרדים. לכן ננסה לתקוף את הכיוון מכל נושא של חיפוש משרדים או חברות הובלות וכדומה. עלינו להבין את הרעיון של כוונת החיפוש של המשתמש וליצור תוכן המתאים לכוונת המשתמש. זו דרך שבא נוכל לייצר יותר תנועה לאתר שלנו.
מדוע זה חשוב, אם למשל האתר שלך מוכר מכונות אספרסו ואתה רואה שקיים נפח חיפוש גבוה לביטוי שמכיל מכונות אספרסו בתוכו כגון "מכונות האספרסו איכותיות" , אין טעם שתנסה לקדם מוצר לרכישה תחת הביטוי הזה, מכיוון שגוגל יביא למחפש קודם כל תוצאות של השוואה בין מכונות אספרסו ולא יאחזר תוצאות של מכונת אספרסו כזו או אחרת למכירה. גוגל משתכלל כל הזמן והשכלול שלו מתקיים על מנת לנסות "לחשוב" מה היא כוונת המחפש. אם נתכחש לזה, לא נצליח לקדם את המוצרים שלנו. זה נכון במיוחד לשוק הבינלאומי, בארץ הדברים טיפה יותר פשוטים, אבל בהחלט הולכים לכיוון הזה.

צור תוכן שמתאים לכוונת החיפוש של קהל היעד שלך.

2. כתוב תג כותרת משכנע ומטא תיאור

גוגל כבר ממזמן לא מתייחס למילים שמגדירים כמילות מפתח בתוך הפוסט / מאמר, הוא כבר "מבין לבד" את כוונת המאמר ואת כוונת כותב המאמר, אבל גוגל עד היום מחשיב מאוד ובאופן קריטי את תג הכותרת של המאמר / פוסט שכתבת.
מה זה תג הכותרת – מדובר על התג שמופיע בכותרת של הדפדפן שאתה נמצא בעמוד כל שהוא, ואותו תג מופיע בדיוק בתוצאות החיפוש, דוגמא של תג שכזה שנמצא בדף של האתר:

5 דרכים קלילות עבור קידום בגוגל

והנה דוגמא לאיך זה מופיע במנוע החיפוש גוגל:
5 דרכים קלילות עבור קידום בגוגל

שימו לב גם למה שכתוב תחת תוצאת החיפוש, מדובר על המטא תיאור (meta description)

גוגל מתייחס ברצינות רבה לתגיות אלו במיוחד מתוך ראיית צרכי המשתמש:

גוגל: "כותרות הן קריטיות כדי לתת למשתמשים תובנה מהירה לגבי התוכן של תוצאה ומדוע היא רלוונטית לשאילתה שלהם. לעתים קרובות זהו פיסת המידע העיקרית המשמשת את הגולש על מנת כדי החליט על איזו תוצאה ללחוץ, לכן חשוב להשתמש בכותרות באיכות גבוהה בדפי האינטרנט שלך ולא להקל בהם ראש."

אני ממליץ לנסות להתאים למאמר שכתבתם כותרת על בסיס שאילתא שנמצאת כבר בגוגל, ניתן כמובן לאתר זאת באמצעות כלים רבים, גם כלים חינמיים כגון "כלי מילות המפתח" של גוגל.

הנה כמה שיטות עבודה מומלצות נוספות שכדאי לזכור בעת יצירת תגי כותרת:

  • כלול את מילות המפתח שלך
  • כתוב כותרת שתואמת את כוונת החיפוש
  • הימנע מיצירת תגי כותרת כפולים
  • לא לחזור על מילות המפתח
  • שמור את זה תיאורי אך תמציתי

תיאור מטא

המטא תג השני בחשיבותו בדף הוא המטא תיאור. מטא תיאור הוא סיכום קצר של עמוד ב-SERP (דף תוצאות מנוע החיפוש) המוצג מתחת לתג הכותרת.

5 דרכים קלילות עבור קידום בגוגל
מטא תיאור

תיאורי מטא אינם משפיעים ישירות על דירוג החיפוש, אך הם יכולים להשפיע על שיעורי הקליקים לכן יש להשקיע מחשבה מה לכתוב בתיאור על מנת למשוך את הגולש שיכנס פנימה.
מדובר על מידע שהגולש כבר התרגל לקרוא ברגע שהוא מחפש במנוע החיפוש ופיסת המידע הזו אחראית על המשך ההתעניינות של הגולש וכניסה לאתר.

גוגל בדרך כלל מקצצת תיאורי מטא ל-155-160 תווים, אז כדאי לספק סיכום מדויק של התוכן שלך תוך שמירה על פחות מ-160 תווים.

הנה כמה שיטות מומלצות שכדאי לבצע בעת כתיבת תיאורי המטא שלך:

  • כתוב תיאורי מטא ייחודיים לכל עמוד
  • השתמש בעותק מכוון פעולה
  • כלול את מילות המפתח שלך
  • התאם את כוונת החיפוש
  • תן סיכום מדויק של הפוסט / מאמר שכתבת.

3. ביצוע אופטימיזציה לתמונות באתר

אנחנו נמצאים במאבק תמידי בזירה הכי תחרותית בעולם, זירת קידום בגוגל או הזירה המרכזית שהיא להגיע לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל, אם אתה לא שם, אתה מפסיד מאות כניסות חודשיות ובביטויים מסויימים גם אלפי כניסות. אנחנו חייבים למקסם כל דבר אפשרי ולנסות לדבר עם גוגל בשפה שהוא מכיר. בגוגל עובדים קשה מאוד על מנת לנסות להבין תמונות, יש להם הצלחות בנושא, אבל עדיין, הם זקוקים להכוונה, כל תמונה שאני מעלים, כדאי שנתייג אותה ובכך נעזוור לגוגל להבין במה היא עוסקת וגם נשיג בכך אפשרות להופיע במיקום טוב יותר.

הדבר הכי חשוב מבחינת גוגל זה לתת מצג ברור ובהיר לגולש, גוגל מנסה ליצור סוג של תו תקן לכיצד דף אמור להיראות, יש להם את הכח לבצע זאת מכיוון שהם סוג של מונופול בעולם החיפוש ולנו אין ברירה אלא להתאים את עצמנו אליהם.

לתמונות יש תפקיד מכריע בשיפור חווית המשתמש של המבקרים באתר שלך. רוב הסיכויים שאתה "מבלה" זמן רב בבחירת התמונות הנכונות כדי לשפר את הפוסטים שלך בבלוג, דפי מוצרים ודפים חשובים אחרים באתר שלך.

ולכן גם חשוב להקדיש זמן לאופטימיזציה של התמונות באתר שלך? בשימוש נכון, תמונות יכולות לתרום לקידום הכולל של האתר שלך ולהגביר את התנועה האורגנית. להלן ארבעה דברים שאתה יכול לעשות כדי לייעל את התמונות שלך.

  1. דאג לכך שהתמונות שלך יהיו קלות, יש תוכנות רבות מקוונות שמאפשרות לשמור על איכות התמונה ולהפחית את משקלה. לדוגמא: https://imagecompressor.com/ .
  2. חשוב לספק טקסט חלופי לכל תמונה, בוורדפרס ניתן להוסיף alt text במערכת האדמין, ממליץ להשתמש בתוסף rankmath על מנת לבצע זאת באופן אוטומטי. (התמונה מקבלת באופן אוטומטי את שם הקובץ או כותרת הפוסט או מה שתחליטו).

חשוב לזכור! בעת בחירת טקסט חלופי, עליך להתמקד ביצירת תוכן שימושי ועשיר במידע המשתמש במילות מפתח כראוי ובהקשר של תוכן העמוד. במידה ורק תשימו מילות מפתח באופן מוגזם או תחזרו מספר פעמים על מילות המפתח בתיוג, גוגל עשוי לראות בכם אתר ספאם.

4. מהירות טעינת דפי האתר שלך

נושא זה הפך להיות קריטי מאוד מבחינת קידום האתר בתוצאות החיפוש, גוגל מתייחסים לכך בכובד ראש והגדירו זו כמשימה מרכזית בשיפור חווית המשתמש שהם מנסים ליצור ברשת האינטרנט. מדובר על פרמטרים שגוגל קראו להם: web vitals, אם הדף שלך נטען באיטיות, כל מאמצי הקידום שלך עשויים להיות לשווא.

יש מספר כלים שניתן לבדוק איתם את מהירות טעינת הדף, יש את הכלי שגוגל מספק: https://pagespeed.web.dev

הכלי שאני מעדיף לבדוק איתו את מהירות טעינת הדפים הוא https://gtmetrix.com

מדובר על כלי מצויין שגם מראה לנו מה הבעיות, מדוע הטעינה איטית וניתן לסדר את הטעינה על פי ההוראות.

דוגמא לבדיקה שנעשתה על אתר זה:
5 דרכים קלילות עבור קידום בגוגל

לעיתים קרובות מדובר בהתערבות של אדם טכני, אבל אם משתמשים בוורדפרס, ישנם תוספים שמאפשרים לייעל את מהירות הטעינה, אם לא מדובר בקוד שגוי ורק בריבוי תמונות למשל, ניתן להשתמש בתוסף שמאפשר להעלות בהדרגה את הדף בהתאם לגלילה של המשתמש, כלומר, לא כל הדף עולה ובעיקר תמונות שאינן נמצאות בטווח הגלילה לא עולות, אלא רק ברגע שהגולש גולל עוד אז הם עולות.

דרך זו מעניקה מהירות גבוהה יותר, תוסף שמאפשר זאת נקרא: lazy load נמצא כאן:

תוסף לניהול טעינת התמונות

5. שפר את חווית המשתמש

גוגל עוקבת מקרוב אחר האופן שבו משתמשים מתקשרים עם האתר שלך. לכן, חווית משתמש הכללית היא אחד הגורמים המרכזיים בשיפור דירוג החיפוש שלך. 

הנה כמה טיפים נוספים לקידום האתר שלך וליצירת מרחב שבו למשתמשים יותר נח וחווית הגלישה שלהם תהיה טובה יותר באתר שלך

  • השתמש בכותרות משנה: שימוש נכון בכותרות משנה (H1, H2, H3) עוזר לגוגל להבין טוב יותר את התוכן שלך ולהפוך את הטקסט שלך לנגיש יותר לקוראים (h1 – זה הנושא המרכזי של הדף, h2 סוג של תת נושא וכן הלאה)
  • הפוך את התוכן שלך למושך מבחינה ויזואלית: ויזואליזציה מאוד עוזרת לאנשים להבין את התוכן שלך טוב יותר. השתמש בתמונות, בסרטונים וצילומי מסך רלוונטיים כדי להמחיש את נקודותיך.
  • הימנע משימוש בחלונות קופצים חודרניים: חלונות קופצים הם לא רק רעים מנקודת מבט של SEO, אלא הם גם מעצבנים את המבקרים שלך. מאז 2017 , גוגל מענישה אתרים המשתמשים בחלונות קופצים חודרניים, ולכן עדיף להשתמש בהם במשורה.
  • הפוך את האתר שלך לידידותי לנייד: ידידותיות לנייד היא ערך עליון בכל הנוגע לחוויית משתמש, חשוב לדעת שהיום יש תוצאות חיפוש לנייד ויש תוצאות חישוב במחשב שולחני, זה שונה מאחר וזה נגזר מתוך הידידותיות של האתר שלך לניידים או למחשבים שולחניים. ניתן לבדוק זאת בקלות באמצעות הכלי הבא של בדיקת התאמת האתר לניידים https://search.google.com/test/mobile-friendly

כתיבת תגובה