מדריך מקיף למחקר מילות מפתח

You are currently viewing מדריך מקיף למחקר מילות מפתח

מה זה מילות מפתח?

מילות מפתח הן מילים וביטויים שמשתמשים מקלידים במנועי חיפוש, כמו גוגל, כדי למצוא תוכן שהם רוצים. מדובר על שאילתות חיפוש של משתמשים.

מילות המפתח יושבות בבסיס כל אסטרטגיית אופטימיזציה למנועי חיפוש – מדובר על תהליך שבו אתה מנסה להגיע לתוצאות גבוהות יותר במנועי החיפוש על מנת למשוך יותר לקוחות . קהל לאתר שלך.

מילות מפתח בדפים שלך מעידה למנועי החיפוש יותר על התוכן של הדף שלך, מה שמקל עליהם להתאים משתמשים לתוכן רלוונטי. זה, בתורו, עוזר להגדיל את התנועה הרלוונטית, ובתקווה, להגדיל את ההמרות.

מה זה מחקר מילות מפתח?

מחקר מילות מפתח הוא תהליך של גילוי מילות המפתח והביטויים שהלקוחות או הקהל המבוקש שלך מקלידים במנועי החיפוש כאשר הם מחפשים מוצרים, שירותים ותוכן מסוימים.

זה בדרך כלל כולל:

  • שימוש בכלי מחקר מילות מפתח דיגיטליים כדי למצוא, לנתח ולהשוות אלפי מילות מפתח מועמדות.
  • צמצום מילות המפתח או הביטויים המבטיחים ביותר.
  • שימוש בהם בכל אסטרטגיית האופטימיזציה למנועי חיפוש שלך.
    אתה יכול לחשוב על מחקר מילות מפתח של SEO כעל התוכנית לכל מאמצי השיווק הדיגיטליים שלך ומכריע לכל הכשרת SEO. זה צריך להיות הכוח המניע מאחורי כל החלטה שאתה מקבל.

זה לא משנה אם אתה חברת סטארטאפ שמחפשת להתחבר לקהל בפעם הראשונה או מותג מבוסס שמעריך מחדש גישה קיימת, מחקר מילות מפתח צריך להיות במקום הראשון.

אל תדאג אם מעולם לא עשית מחקר מילות מפתח לפני כן. אם יש דבר אחד שאנחנו רוצים לתקשר במדריך מחקר מילות מפתח זה, זה שאף פעם לא מאוחר מדי להתחיל. גם אם יש לך אתר כבר שנים, אתה עדיין יכול להשתמש במיקוד מתאים לפי מילות מפתח כדי לקדם את המותג שלך, להפוך את השיווק שלך לאפקטיבי יותר ובסופו של דבר להגיע לקהל שלך.

מדוע מחקר מילות מפתח חשוב?

מחקר מילות מפתח מאפשר לך להבין את המונחים הספציפיים שאנשים משתמשים בהם כדי לחפש את המידע בו הם מעוניינים – ואת ההקשר מאחורי מונחים אלה.

חשוב לחקור מילות מפתח כדי למנוע אי הבנות או הנחות שיש לך לגבי צרכי המשתמשים שלך והשפה שבה הם משתמשים כדי לבטא אותם.

מחקר מילות מפתח מספק מידע על אופטימיזציית התוכן שלך בכל שלב.

תהליך מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח טוב עוקב אחר תהליך מסודר, יש ליצור מתודולוגיה של שלבים שעוזרים להשיג את כל המטרות שהוזכרו לעיל.

עם זאת, זה לא תהליך חד-פעמי.

תצטרך לבדוק שוב ושוב את השלבים האלה. מדוע?

כי מצב השוק שלך ישתנה עם הזמן וכל הזמן, הסביבה בגוגל היא התחרותית ביותר בעולם.

חלק מהשינויים שיכולים לחייב מחקר מילות מפתח חדש כוללים:

  1. שינוי צרכים או רצונות של צרכני היעד שלך.
  2. שאילתות חדשות שלא הופיעו קודם לכן או מונחים חדשים שמחפשים משתמשים כדי לחפש את מה שאתה מציע.
  3. מתחרים חדשים שנכנסים לשוק.
  4. שינויים באלגוריתמים של מנוע החיפוש או בתכונות החיפוש.
    ועוד רבים.
    הפוך את תהליך מחקר מילות המפתח לאחד מההרגלים הקבועים שלך לבריאות וצמיחה טובה לאתר שלך.

ישנן דרכים לגיטימיות רבות לגשת למחקר מילות מפתח, אך במדריך זה, נבצע את השלבים הבאים:

  1. תנתח מילות מפתח נוכחיות.
  2. תנסח את המטרות שלך.
  3. תבנה את רשימת "המשאלות" של מילות המפתח שלך.
  4. יש להעריך את התחרות.
  5. הרחב את אופקי מילות המפתח שלך.
  6. תעדוף לפי הזדמנויות מול השקעה.
    הערה: שאר פרק זה הוא מנקודת המבט של אתר עסקי שמנסה למכור מוצרים או שירותים ללקוחות פוטנציאליים. עם זאת, העקרונות הבסיסיים חלים גם על אתרים שאינם עסקיים. פשוט תחליף את המטרה או התשוקה או העניין שלך במוצרים והשירותים.
    בסופו של דבר, אם אתה מחפש תנועת חיפוש אורגנית, אתה עדיין מנסה "למכור" משהו!

שלב 1: ניתוח מילות מפתח נוכחיות

הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לרשום את מילות המפתח הבסיסיות אשר סביב הדף של האתר שלך, עליך להפעיל ניתוח כדי לראות את הביצועים שלהן במנוע החיפוש גוגל.

כדי לנתח דפים רבים, סביר להניח שתרצה כלי ניתוח בתשלום.

אבל עבור אתר בסיסי יותר, ישנם כלי מעקב חינמיים רבים זמינים.

אם רשימת מילות המפתח שלך קטנה יחסית, תוכל לחפש אותן בגוגל כדי לראות היכן הן מדורגות כעת (אם כי זה לא ייתן לך היסטוריית דירוג) בנוסף על מנת לראות את היקף החיפוש החודשי של כל אחת ממילות המפתח, אתה יכול להשתמש בכלי מילות המפתח של גוגל ממומן.

בדוק את היסטוריית הדירוג ואת נפח החיפוש של מילות מפתח אלו מהכלי שבחרת.

לאחר מכן, השתמש ב-Google Search Console כדי לקבוע אילו מילות מפתח האתר שלך כבר מדורג (אם בכלל).

המטרה שלך כאן היא לקבוע קו בסיסי של ביצועי מילות מפתח. השתמש במדדים שאספת על מילות המפתח הקיימות שלך כדי להפריד בין מילות מפתח בעלות ביצועים טובים למילות מפתח פחות תחרותיות אך קלות יותר לדירוג גבוה ובכך תיצור במהירות גבוהה יותר תנועה לדף של האתר שלך.

מילות המפתח החדשות שתגלו במחקר מילות המפתח שלכם הופכות למדריך לכל עבודת ה-SEO שלאחר מכן (לפחות בכל הקשור לדברים כמו אופטימיזציה של תוכן ובניית קישורים).

שלב 2: קבע את המטרות שלך

המטרות הללו יתנו לך תחושת כיוון במחקר מילות המפתח שלך.

פעמים רבות מחקר מילות מפתח יציג מילות מפתח שאתה יכול לדרג עבורן, אבל אם הן לא מילות מפתח שימשכו מבקרים שיכולים להפוך לפתרונות לצרכים המופיעים ביעדים שלך, הן לא יהיו שוות את המאמץ שהשקעת בניסיון לקדם אותם

לדעתי, זהו השלב שנוטים להתעלם ממנו וחבל, הוא בסופו של דבר פוגע במטרה הכללית של הקידום.

הצבצ וקיום יעדים יעזור לשפר את סיכויי ההצלחה שלך ב-SEO.

בנוסף, תחסוך יותר זמן ומאמץ מהנדרש – ותימנע ממיקוד למונחים לא רלוונטיים או מילות מפתח עם החזר מועט או ללא החזר על ההשקעה (ROI).

להלן מספר שאלות שכדאי לשאול בעת ניסוח המטרות שלך למחקר מילות מפתח:

  • מי קהל היעד שלנו? מי קונה את מה שאנחנו מוכרים ולמה?
  • מה אנחנו מוכרים, ומהי הצעת הערך הייחודית שלנו בשוק שלנו?
  • מהם הצרכים ו/או הרצונות העיקריים של אנשים שהופכים ללקוחות שלנו?
  • מהם הצרכים המשניים הקשורים אליהם?
  • מהם הדברים שצרכני היעד שלנו צריכים לדעת כדי להרגיש בטוחים במי הם בוחרים לקנות?
    ידיעת התשובות לשאלות אלו יכולה לעזור לך להתמקד במילות המפתח שבאמת חשובות לעסק שלך.

שלב 3: בנה את מילת המפתח החלומיות שלך, מעין "רשימת משאלות"
שלב זה הוא באמת מחקר פנימי.

בעזרת התשובות לשאלות בשלב 2, בשילוב עם הניסיון של העסק או התעשייה שלך, רשום את מילות המפתח שלדעתך מתארות בצורה הטובה ביותר את מה שהלקוחות הפוטנציאליים שלך מחפשים כשהם נמצאים בשלבים שונים של מסע הקניות שלהם או בחיפוש אחר המידע שאתה מספק.

מה הם יחפשו?
מה הם יחפשו כשהם מנסים לקבל החלטה מושכלת לגבי מה לקנות?
מה הם יחפשו כשהם רוצים לקנות דברים ספציפיים שאתה מוכר?
המטרה היא לספק הנחיות במחקר שלך בקביעת מה חשוב עבור העסק שלך.

אל תניח שמילות המפתח שאתה מביא מהתרגיל הזה הן כולן בעלות ערך. אבל הם בהחלט עשויות להרחיב את מרחב הפעולה שלך.

שלב 4: הערכת התחרות בתחום
אחד המקורות הטובים ביותר למציאת מילות מפתח שעבורן אתה צריך לדרג הוא המתחרים שלך. אם הם היו במשחק יותר זמן ממך, הם כנראה חשפו וניצלו הזדמנויות רבות נוספות, בין אם הם מצאו אותן על ידי מחקר קפדני או סתם נתקלו בהן.

כלים רבים לקידום אתרים יציגו לך את מילות המפתח המובילות עבור תחום נתון, אך ייתכן שתצטרך להשקיע באחד מהכלים בתשלום כדי להעמיק על מנת להכיר את מתחריך, כלי שמספק זאת חינם, אך באופן מוגבל הוא הכלי של ניל פתאל איש ה seo המוביל, לכלי קוראים ubbersuggest.

בואו נסתכל על כמה דרכים שונות לגשת למחקר מילות מפתח תחרותי.

שימוש בגוגל

נתחיל בשיטה החינמית הפשוטה ביותר לגילוי מילות מפתח תחרותיות: גוגל עצמה.

שיטה זו יכולה לחשוף הרבה הזדמנויות, אבל מכיוון שהיא תלויה בכמות מסוימת של ניחושים מצידך, היא לא הולכת לתת את התמונה המלאה.

עם זאת, זו יכולה להיות דרך טובה להתחיל אם אין לך כלים טובים בהישג יד.

גוגל עוזרת ביותר לזהות מי הם המתחרים המקוונים המובילים שלך בחיפוש פשוט של מילות המפתח שאתה מעוניין בהם, תוכל לראות מי הם המתחרים שלך שממוקמים בעמוד הראשון.

לאחר מכן, בצע חיפוש באתר בגוגל, לשם כך, הזינו בגוגל את מונח החיפוש ולאחר מכן site:domainname.com (באמצעות הדומיין של המתחרה).

למחקר תחרותי מתוחכם יותר, תזדקק לכלי של צד שלישי.

חלק מהכלים החינמיים יכולים לספק לך גישה מוגבלת למחקר מתחרים, בעוד שכמעט כל הכלים בתשלום יכולים להראות לך תמונה תחרותית הרבה יותר מלאה.

כלים רבים מאפשרים לך להזין את התחום של מתחרה כדי לגלות את מילות המפתח שבהן הם מדורגים הכי גבוה.

עם הכלים האלה, אתה בדרך כלל יכול לחפור לרמה אחרת שבה אתה יכול לגלות:

מילות מפתח שגם אתה וגם המתחרה מדורגים עבורן (אם אתה מדורג נמוך יותר, הכלים יאמרו לך מה יידרש כדי לנצח).
מילות מפתח שבהן המתחרים מדורגים, אבל אתה לא (הגיע הזמן ליצור או לשפר כמה דפים כדי להיכנס לזה!).

שלב 5: הרחב את אופקי מילות המפתח שלך
בעוד שמילות מפתח הן עדיין הבסיס לקידום אתרים טוב, אופטימיזציה עבורן בלבד תביא אותך להיות שחקן מרכזי בתחרות.

במהלך השנים, גוגל שיפרה מאוד את יכולתה לזהות נושאים ואת כל המונחים הקשורים אליהם, כך שכעת כל מילת מפתח היא בעלת חשיבות מכרעת.

ישנם מספר כלים חינמיים שתוכננו במיוחד להצעת נושאים קשורים לכל מילת מפתח נתונה.

כמה מהפופולריים ביותר כוללים:

סייר מילות מפתח.
מילות מפתח בכל מקום.

מצא עוד ברשימה זו של כלים כאן ב-Search Engine Journal.
רוב הכלים הללו פועלים על ידי חיפוש של Google SERP (ולפעמים האתרים המדורגים במקום הגבוה ביותר) כדי לגלות את מונחי החיפוש והשאלות שמחפשים משתמשים בהם בתדירות הגבוהה ביותר עבור נושא או מילת מפתח נתונה.

כמו תמיד, כלים בתשלום יתנו לך יותר עומק, כולל מונחים הקשורים סמנטית למילות המפתח שלך.

שלב 6: תעדוף לפי הזדמנויות לעומת השקעה
השלב האחרון הזה הוא לא ממש מחקר כשלעצמו, אבל הוא קריטי להמרת מה שגילית במחקר שלך לפעולות שמובילות לתוצאות.

בתהליך זה, העדיפות הראשונה שלך צריכה להיות ההזדמנויות הטובות ביותר, אך תמיד יש לשקול אותן מול העלות של זכייה באותן הזדמנויות.

במילים אחרות, למילת מפתח מסוימת עשויה להיות פוטנציאל תנועה גבוה, אבל אם תצטרך להשקיע יותר מדי זמן בניסיון לזכות בדירוג טוב עבורה או שלא תוכל להמיר את התנועה הזו לאחד מהיעדים העסקיים שלך, אז זה לא שווה את העלות.

אסוף את המדדים ומיין אותם

שים את כל מילות המפתח שצברת בגיליון אלקטרוני וצור עמודות עבור אינדיקטורים מרכזיים של ערך ועלות, כגון:

  • נפח חיפוש ממוצע.
  • הופעות.
  • קליקים.
  • מחיר הצעת מחיר לקליק ppc.
    למרות שמחיר לקליק אינו מדד חיפוש אורגני, הוא יכול לשמש אינדיקטור טוב למידת התחרותיות של מילת המפתח.

ככל שהעלות לקליק גבוהה יותר, כך היא תחרותית יותר, וקשה יותר לזכות במיקום אורגני טוב עבורו.

מדד נוסף שאולי תרצה להסתכל עליו הוא טרנדים.

כיצד מילת מפתח זו הצליחה לאורך זמן?
האם זה גדל בנפח החיפוש?
האם המחיר לקליק שלו עלה או ירד?
אם אין לך כלי שעוקב אחר מגמות כאלה, Google Trends יכול לפחות לתת לך מושג לגבי עניין החיפוש בנושא לאורך זמן, אם כי לא תמצא שם כל מילת מפתח.

אילו מילות מפתח צפויות לתרום בכל שלב במסע של הקונה להשגת היעדים העסקיים שלך?

התאם כל זאת לתוכן הקיים שלך או צור תוכן מתאים למילות המפתח שמצאת.

החלט אילו מילות מפתח מהרשימה שלך קשורות לתוכן שכבר יש לך.

כתיבת תגובה