מנועי החיפוש או אנשים?

You are currently viewing מנועי החיפוש או אנשים?
כתיבת תוכן

האם כדאי לכתוב תוכן לאנשים? או האם כדאי לכתוב תוכן עבור דירוג גבוה יותר במנועי החיפוש?

התשובה כאן בפנים 🙂

לכל קטעי התוכן האיכותיים יש שני דברים משותפים: הם מציעים חומר אמיתי לקורא, והם כתובים היטב. אבל לעתים קרובות, כותבי התוכן הדיגיטלי דואגים יותר מדי לגבי "כתיבה לקידום האתר", תוך התמקדות בטעות בכתיבה עבור מנועי החיפוש במקום בני האדם שקוראים את התוכן בפועל. הם דואגים יותר מדי לגבי אורך התוכן, צפיפות מילות המפתח, שימוש בווריאציות של מילות מפתח וכדומה. הם לא עושים זאת בגלל שזה עוזר למשתמש – אלא בגלל שזה יכול לעזור למאמצי SEO.

זה בעייתי בגלל מספר סיבות, אבל הכי חשוב בגלל שגוגל ומנועי חיפוש אחרים לא צריכים שנכתוב עבורם. הם צריכים שאנחנו, או המותג שאנחנו מייצגים בכתיבה שלנו, נכתוב בצורה קלה להבנה לקהל האנושי המבוקש.

גוגל הוא גולם. אבל, יודע להבין תוכן טוב

לגוגל יש אלגוריתמי חיפוש מתפתחים ומתוחכמים ביותר, המשתפרים מדי יום ומשתפרים באופן דרסטי מדי שנה.

המספר ההולך וגדל של תכונות החיפוש שמשפרות את השימושיות והנגישות הן תוספות גדולות לחוויה הכוללת שגוגל מציעה למשתמשיה.

המניע הגדול של גוגל אלו ההכנסות מרשת הפרסום הנרחבת של גוגל, אבל היא מתחילה ונגמרת בחיפוש בגוגל ובפרסום שלה בתשלום לקליק שם.

גוגל הוא האתר המבקר ביותר בעולם, והצלחתו להמשיך ולהיות מספר 1 תלויה בהצלחה ובדיוק של פלטפורמת החיפוש שלו בכל שאר היכולות. זה מניע את התנועה, הפרסום ו-3.5 מיליארד חיפושים הנעשים מדי יום בחיפוש גוגל.

ותפקידו בחיי היומיום של בני אדם ברחבי העולם הופך גדול יותר מדי דקה שעוברת, מושרש עמוק במסירותה של גוגל להבטיח שמנוע החיפוש שלה נותן למשתמשים את התשובות הטובות ביותר לשאילתות חיפוש ספציפיות, בכל זמן ובכל מקום.

מסיבות אלו, גוגל (או כל מנוע חיפוש אחר) לא צריך שנכתוב תוכן שמיועד במיוחד עבורה. גוגל משרתת את המשתמשים שלה, והיא רוצה שתוכן ישרת גם אותם.

אם תכתבו תוכן טוב לאנשים, גוגל תתגמל. לא ניתן לומר את אותו הדבר לגבי תוכן שנכתב אך ורק עבור מנועי חיפוש.

מה זה בעצם תוכן טוב?

גוגל יודעת לזהות תוכן איכותי.

אנו יודעים שהאלגוריתם וסימני הדירוג שלו עוזרים למצוא את התוכן המתאים כדי לספק כל שאילתת חיפוש נתונה.
אבל מה לדעת גוגל הוא תוכן טוב? מה הופך תוכן רע לרע? ואיך זה שתוכן כתוב היטב לא תמיד מדורג טוב?
למידע על "תוכן טוב", גוגל מציעה לעיין בהנחיות להעריך את איכות החיפוש.
ובעוד ג'ון מולר מגוגל הקפיד לציין שההנחיות לדירוג האיכות אינן קשורות ישירות לגורמי הדירוג שלה, הוא אמר שהמסמך, שלא פורסם לציבור עד 2015, מציע מידע שימושי ליצירת תוכן טוב בכל זאת.

המסמך בן 164 העמודים מורכב מהנחיות שניתנו למדרגי איכות (אנשים שנשכרו על ידי גוגל כדי לדרג את תוצאות החיפוש שלה) בעת הערכה ידנית של ביצועי האלגוריתמים של גוגל.

המסמך לא מדבר רק על מה שגוגל רואה בתוכן טוב; הוא גם מצביע על התכונות של תוכן רע.

להלן הגורמים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בעת ​​בחירת דירוג איכות דף כולל:

  • מטרת הדף: השלב הראשון בהבנת הדף הוא להבין את מטרתו.
  • מומחיות, סמכותיות, אמינות: זהו מאפיין איכות חשוב. לימוד המוניטין והאישורים של קטע תוכן מסוים לא אמור להיות קשה להשגה.
  • איכות וכמות התוכן העיקריים: הדירוג צריך להתבסס על דף הנחיתה של כתובת האתר של המשימה.
  • מידע באתר/מידע על מי אחראי על התוכן העיקרי: מצא מידע על האתר וכן על יוצר התוכן העיקרי.
  • מוניטין של האתר לגבי מי שאחראי לתוכן העיקרי: קישורים לעזרה במחקר המוניטין מסופקים לבודקים.
  • בנוסף להיותו תוכן כתוב היטב ומחקר עם מטרה, רלוונטיות חשובה להפליא לנראות בחיפוש.

כמה שזה נשמע פשוט, אחד מגורמי הדירוג החשובים ביותר עבור תוכן באינטרנט הוא הרלוונטיות לשאילתה. לא משנה כמה טוב התוכן, אם הוא לא עונה על שאילתת החיפוש, זו לא התוצאה הנכונה.

אלו לא אותות המופעלים על ידי שימוש במילות מפתח, הכללת ביטוי בהתאמה מדויקת או כל טקטיקת שיווק חיפוש "משחקית" אחרת. זה פשוט תוכן טוב שמועבר עבור שאילתות החיפוש הנכונות. הדרך היחידה להשיג זאת היא ליצור תוכן טוב.

הנחיות בסיסיות לתוכן כתוב באיכות גבוהה

אל תדאגו. אם זה היה קל, כולם היו עושים את זה ועושים את זה טוב.
הדבר היחיד שעובד לטובתנו הוא שאם אתה כותב טוב כרגע, אתה יודע לכתוב טוב לאנשים. אל תשנה את העמדה הזו ותחשוב יותר מדי על יצירת תוכן למנועי חיפוש.
המותגים והמשווקים שממהרים לפרסם תוכן רק כדי לנסות ולתת קצת חיים לאתר שלהם ללא מטרה אמיתית לא פוגעים במטרה, והם גם לא יזכו בקליק.

להלן היסודות לכתיבת תוכן איכותי:

  • הגדירו מטרה: לכל תוכן צריכה להיות מטרה. בתורו, זה צריך להיות נושא של מיקוד, קהל, ואפילו שלב כוונות עבור אותו קהל.חקרו ביסודיות: קבל את כל הסיפור לפני שאתה מתחיל לכתוב דברים. מה ההתחלה, האמצע והסוף? באופן אישי, אני אוהב לשרטט תחילה את התוכן שלי כדי שתמיד אדע לאן הוא מוביל ומה אני צריך.כתבו היטב והקפידו לערוך (ולערוך שוב!): השתמשו בסימני פיסוק, בדקו דקדוק.
  • יש כותרת ראשית: לגוגל אכפת מאיפה התוכן מגיע. מי המותג או האדם שעומד מאחורי התוכן? גוגל רוצה לדעת. ודאו שהוא יכול לגלות. ככל שיש יותר סמכות למוניטין של אדם, כך ייטב.
  • הפוך אותו לאינפורמטיבי, יסודי, חינוכי: וודא שיש מהות בתוכן. יש לו מטרה. האם זה עונה על המטרה? והאם זה מסביר את זה בצורה יסודית? למד את הקוראים שלך והם יעריכו אותך ויסתמכו עליך.
  • ציטוט מקורות: יש תמיד לצטט את המקורות שלכם. סטטיסטיקה ונתונים לא אומרים כלום אם אנחנו לא יודעים מאיפה הם הגיעו. הקפד לצטט תמיד את המקור המקורי במידת האפשר.

 

כתיבת תגובה