ביצוע אופטימיזציה של כותרות באתר

You are currently viewing ביצוע אופטימיזציה של כותרות באתר

אופטימיזציה של כותרות של מאמרים, בלוגים או דפי אינטרנט היא קריטית להשגת תנועה. העצה הסטנדרטית היא להקפיד על מילת מפתח אחת בכל עמוד כדי לשמור על רלוונטיות. אבל הוספת מילות מפתח נוספות הקשורות מעלה את פוטנציאל לקבל יותר תנועה לאתר שלך.

שמור על כותרת קצרה ומדוייקת

כטיפ ראשון, התחילו למקד מילות מפתח בודדות בדפים נפרדים והשתמשו במספר דפים למילות מפתח קשורות. חשוב להבין שיש קושי גדול להתחרות על מילות מפתח פופולריות ולכן כדאי להוסיף ביטוי חיפוש זנב ארוך, כל מנת ליצור תנועה ממנועי החיפוש לאתר שלך.  העצה הכללית היא שכדאי לשמור את הכותרת קצרה (פחות מ-70 תווים) ולמקד רק  שתיים או שלוש מילות מפתח עיקריות שרלוונטיות מאוד לתוכן העמוד ולמטרתו. חשוב לפתח מילות מפתח עם זנב ארוך שכוללות את מילות המפתח העיקריות שלך ואף ניתן ליצור כותרת 'הגיונית' שהגיונית עבור בני אדם וגם "מובנת" למנועי החיפוש.

כל מה שאתה צריך כדי לקבל יותר תנועה ולהגביר את שיעורי ההמרה באתר שלך

הימנעו מחזרה מיותרת על מילות מפתח

יש מידע רב על הסכנות של עומס מיותר של מילות מפתח, כלומר שימוש יתר במילת המפתח או במילות המפתח שלך בכותרת, בתיאור ובגוף הפוסט או המאמר. גוגל מטילה עונש על עומס של מילות מפתח.

למרות שצפיפות מילות המפתח לא ידועה בדיוק. ישנם כלים שונים לספירת תדירות השימוש במילות מפתח. צפיפות מילות המפתח נמדדת פשוט כמספר הפעמים היחסי שמונח החיפוש שלך (מילת מפתח או ביטוי מילת מפתח) מופיע כאחוז מסך המילים בדף נתון. צפיפות מילות המפתח האידיאלית לא צריכה להיות גדולה מ-5 אחוזים. אבל למנועי חיפוש שונים יש סף שונה לפני שהם מיישמים עונשים. אם תנהגו באופן סביר, צפיפות מילות מפתח גבוהה יכולה לעזור לשפר את דירוג הדפים, אך אינך צריך להגזים בכך.

ניתן להגביר את צפיפות מילות המפתח על ידי שימוש חוזר במילות המפתח שלך ב:

  • תג כותרת
  • תג כותרת
  • תג תגובה
  • תג גוף
  • תג עוגן
  • תג תמונה
  • תג Alt
  • שם דומיין
  • תג פסקה

כיצד גוגל ומנועי חיפוש אחרים סורקים ומדרגים את מילות המפתח שלך בכותרת

מדובר כאן על פרט לא ידוע כל כך, גם בקרב מקדמי אתרים, אבל גוגל ומנועי חיפוש אחרים רושמים ומדרגים כל מילת מפתח בודדת בכותרת שלך ובכל שילוב – כולל סידורים ומיקומים שונים עבור מילות המפתח. אמנם ישנה עדיפות לביטויים עם מילות המפתח בסדר שהם בכותרת הראשית, ולמילים המופיעות ראשונות, גוגל ירשום את כל מילות המפתח והביטויים ויגזור עבורם דירוג.

דילול משקל מילות המפתח בכותרת

נראה שגוגל גם מתייחסת לכותרות ארוכות כבעלי סבירות גבוהה יותר להיות ספאם. כותרות ארוכות יותר עשויות להופיע גם עמוסות במילות מפתח. מחקר הראה שלמילת המפתח הראשונה בכותרת יש את המשקל הגבוה ביותר; למילת המפתח השנייה יש קצת פחות משקל וכן הלאה. על ידי הוספת מילים נוספות תוכל לדלל את המשקל המוחל על כל אחת מהן. למיקוד חיפושים וביטויים בני שתי מילים, חשוב לשמור את מילות המפתח קרובות זו לזו ובסדר ה'טבעי' שלהן. נסה להתאים את הסדר הסביר של המונחים בביטוי החיפוש, לסדר בכותרת.

השתמש במספר ביטויי מפתח, הגדל את התנועה שלך

אם גוגל מסיק דירוג עבור כל המילים בכותרת, בוודאי, על ידי הכללת שתיים או שלוש מילות מפתח במקום אחת, יש סיכוי גבוה יותר לקבל יותר תנועה. התנועה לכל מילה צריכה להסתכם ולהכפיל. הבנה מתי זה מתאים ומתי זה העיקר של אופטימיזציה של כותרות. כפי שהוסבר קודם נראה שהמשקל או הערך של מילת המפתח יורדים במהירות כשאתה עובר מהמילה הראשונה למילה האחרונה. מילות מפתח נוספות מופיעות כדי לדלל את המשקל שניתן לכל מילה. כמו כן, יש את הנושא החשוב של הרלוונטיות. הדף שלך עלול להיענש אם המילים בהן אתה משתמש אינן רלוונטיות במיוחד לתוכן העמוד.

ההיבט המרכזי הוא תחרות – השתמש רק בביטוי בודד אם התחרות על הביטוי גבוהה מאוד

במידה ויש תחרות רבה על מילת מפתח אז עדיף להשתמש רק במילת מפתח או ביטוי בודד. צאחר וכפי שציינו הובפת ביטוי מפתח לאותו דף, מדללת את חלוקת הכח של הדף, או כפי שאומרים המיץ מאבד מרמת הריכוז שלו באותו דף. היצמד לביטוי מילת המפתח שמצאת באמצעות מתכנן מילות המפתח של גוגל לשימוש בכותרת או באמצעות ubersuggest שזה הכלי שאני אוהב להשתמש בו. הכלים הללו מעניקים לך את הגישה לסטטיסטיקה ואת מידת התחרות על הביטוי המדויק וזה לא חכם לאתר בתחילת דרכו לנסות להיאבק על ביטויים תחרותיים מדי. ניתן להשתמש בכלים שונים כדי להעריך את התחרות על הביטוי והתנועה הצפויה. כלי מחקר מילות המפתח מראה כיצד אפילו שינויים קלים בביטוי יכולים להשפיע באופן דרמטי על התנועה והתחרות.

אם התחרות גבוהה אתה צריך לשמור על חוזק הדף שלך והכותרת שלך כדי לנסות להתחרות. כפי שאמרתי אך אני חוזר ומדגיש שוב, הוספת ביטויים נוספים תדלל את המשקל שהוחל על מילת המפתח. אתה תתחרה מול דפים שסביר שיהיו ממוקדים מאוד גם בביטוי מילת מפתח זו. אתה עשוי להפסיד בשלב מוקדם בתחרות וחבל, קידום אורגני הוא תהליך של לפחות שנה.

כרגע גם אנו חווים שינוי במגמת הסריקה של גוגל, הוא לא ממהר לסרוק דפים חדשים, אלא אם רואה שיש בהם עניין כל שהוא על פי ביטויי החיפוש הקיימים בשאילתות שלו, זו הדעה של צוות מירז – אנו נמשיך לעקוב אחר הנושא

אם יש תחרות מתונה העשירו את הכותרת שלכם בעוד מילות מפתח

לתחרות מתונה, ישנן מספר דרכים לשימוש במילות מפתח
הפתרון הוא לא לשכפל את מילת המפתח אלא להוסיף מילה נרדפת או שונה במקצת. אם תסתכלו על ביטויי מילות המפתח התחרותיים שמוצגים על ידי כלי מילות המפתח של גוגל, לעתים קרובות תגלו שיש ביטויים רבים שמכילים את מילת המפתח העיקרית ומילה נרדפת לה. זה נעשה על מנת להגדיל את טווח מציאת הדף שלכם באמצעות שאילתות החיפוש שנעשות בגוגל על ידי הגולשים וגם לכוון ולהעצים את משמעות הדף בנושא המדובר.

נניח, למשל, אתה מחפש כותרת מילת מפתח עבור המאמר שלך שעוסק בשאלה הבאה למשל: "איך מנקים פאנלים סולאריים" אז נניח שביטוי המפתח של הוא ניקוי פאנלים סולאריים, אז כדאי להוסיף למשל שטיפת פאנלים סולאריים, בבדיקה בגוגל אנחנו גם נראה שלשני הביטויים הללו יש ווליום של חיפוש והמטרה שלנו להביא את מחפשי שני הביטויים אלינו לדף ולספק להם חוויה של מידע נכון ואותנטי ולא מידע מסונטז.

בחירות מילות מפתח מבוססות על ביטוי זנב ארוך

כותרות עם זנב ארוך המשתמשות במילות פעולה הן בדרך כלל יעילות יותר, שכן שאילתות מבוססות פעולה מושכות בדרך כלל משתמשים ממוקדים יותר. אמנם המיקוד לקהל שלך יאבד חלק מהקהל הפוטנציאלי, אבל אלה שיגיעו לאתר שלך יהיו בשלים יותר לבצע פעולות באתר שלך כמו להתקשר אליך או לרכוש את מוצריך.

התפקיד של אופטימיזציה של כותרות SEO הוא להעשיר את מילות המפתח בכותרת שבהן קונים פוטנציאליים עשויים להשתמש בעת ביצוע חיפוש כדי למקד את הקבוצה שמתעניינת במוצר או בשירותים שלך.

האסטרטגיה הטובה ביותר היא לבנות את כותרת מילת המפתח מבוססת על מחקר ביטוי זנב ארוך עם תחרות נמוכה, כחלק ממחקר של מילות וביטויים ליצירת תעבורה והפקת תועלת מירבית במהירות יחסית.

סיכום

  • בניית תנועה לאתר היא חשובה, אבל שיעורי ההמרה הם שחשובים באמת.
  • שמרו את הפוקוס על מילת המפתח העיקרית ושמרו אותה בקדמת הכותרת של הדף שלך.
  • השתמש בשיוך ובהתאמה של מילות מפתח. דרג את הביטויים הפוטנציאליים שלך על פי הפופולריות של חיפוש, אך וודא שאתה יכול להתחרות על ביטויים אלא ולהתחיל ליצור תנועה אליך על ידי הוספת מאפיינים כדי לבנות ביטוי זנב ארוך שיהיה יעיל.
  • לעולם אל תשכחו שמשתמש אנושי יקבע את שיעורי ההמרה שלך, לא מנועי החיפוש
  • כותרות העמוד שלך חייבות להיות קריאות ומושכות
  • אם תעשה את כל זה יחד עם כתיבת תוכן איכותי המיועד לאנשים ומותאם לגוגל, המאמרים, הבלוג או דפי האינטרנט שלך ידורגו עבור מספר מילות מפתח עם אחוזי המרה גבוהים. ייתכן אפילו שתהיה במקום הראשון עבור מילת מפתח שמעולם לא הייתה המוקד העיקרי שלך.

כתיבת תגובה